2020-04-28 21:00:07

Svjetski dan plesa

29. travnja - Svjetski dan plesa

UNESCO-ov Međunarodni odbor za ples Međunarodnog kazališnog instituta za ples ITI pokrenuo je inicijativu da se 29. travnja proglasi Svjetskim danom plesa. Kao datum odabran je dan rođenja začetnika modernog baleta i jednoga od najvećih plesnih reformatora Jeana Georgesa Noverrea.

Svjetski dan plesa slavi se od 1982. godine, dok se u Hrvatskoj svečano obilježava od 1999. godine.

Svjetski dan plesa je dan kada slavimo ples i pokret kao umjetnost, ali i kao dio svakodnevice. Svake godine na taj se dan diljem svijeta šalje poruka poznate osobe iz svijeta plesa.

Ples je aktivnost koju najčešće činimo kad smo sretni ili kad se zabavljamo. Djeca od najranijih dana obožavaju skakutati i izmišljati sebi svojstvene plesne pokrete. Ples je definiran kao ritmično pokretanje tijela prema ritmu glazbe.

 

Ples za djecu ne mora biti samo ugodna tjelesna aktivnost uz koju se zabavljaju, već djeca mogu imati višestruku koristi od odlaska na satove plesa.

Ples utječe na osobni i društveni razvoj

Djeca će odlaskom na ples razviti radoznalost i želju za učenjem. Na satovima plesa naučit će značenje pojma “timski rad” u ranoj životnoj dobi, ali i kako ispravno komunicirati s djecom svojih godina, kao i saslušati ostale.

Fizički razvoj

Ples je svakako odlična aktivnost koja će djeci pomoći u razvoju stabilnosti i motorike. Ples će djecu naučiti kako pravilno skakati, kako održavati ravnotežu, skakutati, preskakati i dakako plesati.

Umjetničke vještine

Ples je dio umjetnosti. Plešući djeca će imati priliku istražiti svoju kreativnost, ali i naučiti koncepte glazbe i ritma. Sudjelovanje u plesnim predstavama (bilo samo u studiju ili na “pravim” nastupima) djeci daje samopouzdanje i vjeru u sebe da mogu nešto postići.

Matematičko razmišljanje

Možda na prvi pogled zvuči pomalo zbunjujuće, no osim što je umjetnost, ples pomaže i u razvoju matematičkih vještina. Satovi plesa obično osim samog plesa uključuju i osnovno brojanje, matematičke oblike, određivanje smjera i pozicija, ali i mjerenja.

 

Možda je ovaj prvi dio članka zanimljiviji vašim roditeljima, a vaš je današnji zadatak osmisliti koreografiju na bilo koju pjesmu koja ti se sviđa i predstaviti se svojim ukućanima. Priredite im pravu plesnu večer i za kraj svi zajedno zaplešite!

Na poveznici pogledajte tradicionalne plesove nekih država i pokušajte oponašati korake onoga plesa koji vam se najviše sviđa.

ŽELIMO VAM DOBRU ZABAVU!

https://www.youtube.com/watch?v=I55guLtDnTg&feature=youtu.be


Osnovna škola Bakar