Svi volimo rješavati zagonetke. Prepoznajemo ih po kratkom tekstu i tajanstvenoj strukturi u kojoj je pitanje postavljeno, a odgovor je namjerno skriven.
Zagonetke vole djeca i odrasli. Postavljaju se vještim skrivanjem pravog značenja kroz igru riječi i često imaju dvosmisleno značenje. Stoga na takve vrste pitalica odgovore pronalazimo razmišljanjem i zaključivanjem. Često ih koristimo u nastavi jer potiču kreativnost, traže mudrost, bude znatiželju, a pružaju veliku zabavu i dječju radost. Najčešće se koriste prije usvajanja određenog nastavnog gradiva kako bi potaknuli učenike na pokretanje umnih sposobnosti i samostalno otkrivanje rješenja. Na taj se način osim razvoja govora i bogaćenje rječnika razvija pamćenje, promišljanje, moć zapažanja, strpljenje i koncentracija.
Povodom Dana zagonetki koji se obilježava 29. siječnja učenici 3. razreda vrijeme su posvetili različitim vrstama zagonetki. Rješavali su slagalice, pitalice, križaljke, rebuse i logičke zagonetke kojima su kroz timski rad i suradnju promicali kritičko mišljenje i vještine rješavanja problema na zabavan način. Okušali su se i u samostalnm slaganju i pisanju tematskih zagonetki. Bilo je zabavno i napeto jer su u govornim igrama svi željeli biti pobjednički tim.
Alma Hess, dipl. učiteljica
U privitku pogledajte više