KAKO MOGU POMOĆI SVOM DJETETU? PODRŠKA I SAVJETI.

KAKO MOGU POMOĆI SVOM DJETETU

 

P – Pokažite djetetu kako da bude uspješno

Djeca uče promatranjem drugih, naročito svojih roditelja. Budite pozitivan model svome djetetu i pokažite mu kako pristupiti i uspješno se suočavati s teškim situacijama umjesto da ih izbjegava.

O – Ono ima problem i treba vašu pomoć – shvatite to.

Suočavanje s brigama i problemima je težak posao i djeca ponekad ne znaju što bi učinila ili usvoje loše načine suočavanja s problemima. Iako vama i drugima ponašanje vašega djeteta može biti teško podnijeti, važno je zapamtiti da se ono ne ponaša tako zato što je teško ili zločesto.

D – Dovoljno strpljenja u pristupu

Za promjenu treba vremena, zato nemojte očekivati promjene istoga trenutka. Budite strpljivi, nagradite uspjeh i zapamtite da su privremeni zastoji česti. Potičite dijete da nastavi pokušavati i da ne odustaje – uspjet će mu!

R – Radite na tome da pokuša

Djeca ostanu zatočena u starim načinima razmišljanja i ponašanja pa će im trebati da ih podsjetite da koriste svoje nove vještine. Nadalje, neki im dijelovi programa mogu biti prilično teški. Jako je važno poticati ih da vježbaju i podsjećati ih da koriste novostečene vještine.

Š – Što ono čini? Promotrite.

Vaše se dijete možda ulovilo u negativnu zamku pa mu je teško vidjeti pozitivne stvari i uspjehe koji mu se događaju. Promatrajte što vaše dijete čini i pomognite mu da pronađe stvari koje su krenule nabolje. Pomažući djetetu da uvidi svoje uspjehe učinit će da se dobro osjeća, pokazati mu da napreduje i dati mu više samopouzdanja da pokuša ponovo.

K – Kada uloži trud, nagradite ga i pohvalite

Pružite svome djetetu pažnju kada vježba ili koristi nove vještine. Djeca se često više trude kad znaju da vas zanima to što čine i da ćete ih pohva­liti. Možete koristiti i male nagrade kao što je dopuštenje da duže ostane budno, dodatno vrijeme za kompjutorom, gledanje filma ili pozivanje pri­jatelja da prenoći. Nagrade vas ne moraju stajati novca. Dogovorite se s djetetom što bi mogla biti posebna nagrada.

A – Ako je dijete voljno, razgovarajte o tome što ono čini.

Razgovor s djetetom može mu pomoći da osjeti podršku i da osjeti da je shvaćeno. Kada mu pokažete da vas zanima što govori, to pomaže nje­govu samopoštovanju.

 

 

LITERATURA:  Stallard, P.,  Misli dobro, osjećaj se dobro

Pročitajte još

SIGURNOST DJECE U PROMETU

Poštovani roditelji, Škola priprema preventivne programe o sigurnosti djece u prometu u kojima će sudjelovati učenici, ali i vi, roditelji. U dopisu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih se navodi: „Spomenute teme potrebno je obavezno uključiti u preventivne...

REZULTATI NATJEČAJA

ZA UČENIKE ŠESTIH I SEDMIH RAZREDNIH ODJELA KOJI SU SE PRIJAVILI ZA SUDJELOVANJE U ERASMUS+ MOBILNOSTI U LJUBLJANI (6. 10. 2024. – 11. 10. 2024.) Projekt 2024-1-HR01-KA121-SCH-000202960 Na natječaj za mobilnost u Ljubljani prijavilo se je 10 učenika šestih razreda i 8...

RADNA AKCIJA

Vrijedne ruke učenika četvrtog razreda PŠ Škrljevo uljepšale su okoliš škole u zajedničkoj radnoj akciji.

Proljeće u našoj školi

Stiglo je proljeće, a s proljećem su stigle i nove radosti. Priroda se budi, a probudile su se i ručice naših kreativnih učenika. S velikim veseljem učenici od 1. do 4. razreda poželjeli su dobrodošlicu proljeću šarenim cvjetovima, zelenim šumama i razigranim...

Skip to content