Nastava se ne mora uvijek provoditi u učionici. Često je zornija i zanimljivija kada se provodi u prirodi koja može biti inspiracija i nadahnuće učenicima.
Prekrasno proljetno vrijeme iskoristili smo za izlazak iz učionica. Slušali smo cvrkut ptica i prepoznali smo pojedine vrste. Promatrali smo kukce na livadi. Sjedili smo u hladu i divili se krošnji stabla. Nastavno gradivo usvajamo promatranjem, dodirom i pokretom. Donosimo zaključke na temelju istraživačkog rada. Kao primjer iskustvenog učenja koje nas učinkovito povezuje s okolinom učenici su se uključili u praktičan dio sadnje. Zahvaljujući donaciji naftne kompanije INA d.d. učenici su u sklopu školskog projekta „Trag zelenog otiska“ samostalno zasadili svoju biljku. Svaki učenik dobio je na poklon posudu sa zemljom i sjemankama te vrtlarski alat. Sa zanimanjem su sjemenke promatrali, dodirivali i mirisali. Svoje su dojmove prenijeli jedni drugima, a zatim su prionuli poslu. S užitkom su zaprljali ruke te su ih u pripremljene posude posijali. Upute svojih učiteljica pažljivo su slušali što im je donijelo neka nova i korisna znanja. Bilo je dovoljno samo 45 minuta da učenici pokažu snagu zajedništva i naprave posao na koji mogu biti ponosni. Sada s nestrpljenjem iščekuju da mlade biljke sramežljivo izvire iz zemlje i uljepšaju okoliš naše škole.
Alma Hess, dipl. učiteljica
U privitku pogledajte više.